Az OTP Bank új biztonsági funkcióval bővítette szolgáltatásait a telefonos csalások elleni védelem érdekében. Az ügyfelek mostantól az OTP MobilBank alkalmazásban hívás közben is meggyőződhetnek arról, hogy valóban a bank egyik munkatársával beszélnek – közölte a bank.
Az alkalmazás frissítése után, a következő hívás alkalmával, a Profil menüpontra kattintva megtekinthetők a hívás részletei, például a hívás időpontja, a hívószám és az ügyfélszolgálati azonosító. Így az ügyfelek ellenőrizhetik az ügyfélszolgálati azonosítót, hogy biztosan a hitelintézet munkatársával kommunikálnak. Az alkalmazás a július 22. után indított hívásokat jegyzi, így később a nem fogadott hívások is visszakereshetők lesznek.
A bank kiemelte, hogy a telefonos csalók egyre kifinomultabb módszerekkel próbálkoznak. Gyakran banki dolgozónak adják ki magukat, hogy valószerű történetekkel szerezzék meg az ügyfelek bankkártya- vagy internetbanki belépési adatait, esetleg távoli hozzáférést biztosító alkalmazást töltsenek le az ügyfél telefonjára.
Hogyan védekezhetünk a telefonos csalások ellen?
- Ellenőrizze a hívást: Ha Ön OTP ügyfél, akkor a MobilBank alkalmazás Profil menüpontjában láthatja a hívás részleteit és az ügyfélszolgálati azonosítót.
- Legyen elővigyázatos: Ne adja meg bankkártya- vagy internetbanki adatait telefonon keresztül.
- Ne töltsön le ismeretlen alkalmazásokat: Legyen óvatos, ha valaki távoli hozzáférést biztosító alkalmazás letöltésére kéri.
Ezekkel az új funkciókkal az OTP Bank ügyfelei nagyobb biztonságban lehetnek a telefonos csalásokkal szemben.